niedziela, 9 czerwca 2013

Rozgrzewka przed E3, czyli konferencja Konami

Firma Konami postanowiła uprzedzić takie podmioty rynku gier jak Electronic Arts, czy Ubisoft przedstawiając już w czwartek, 6 czerwca krótką prezentację, która docelowo ma być przedsmakiem tego co zobaczymy na targach E3, które rozpoczynają się już w ten poniedziałek, mianowicie 10 czerwca. Muszę przyznać, że jest to ciekawe podejście do tematu i wyjście na przeciw oczekiwaniom graczy, którzy z utęsknieniem czekają na nowinki z gier.

2013-06-09_145915

Na pierwszy rzut poszedł marketing oraz krótki przekaz odnośnie dorobku firmy, która swoją drogą od 1973 roku, intensywnie udziela się w branży gier, zatem świętujemy okrągłe 40 lat jej funkcjonowania. W następnym etapie omówiono mini-produkcje na platformy mobilne oraz przedstawiono pierwsze informacje odnośnie kolejnej części PES z dopiskiem 2014. Po tym etapie przyszedł czas na “clue” prezentacji, mianowicie nowe informacje o nadchodzącej części serii Metal Gear Solid V oraz Castlevania: Lords of Shadow II, o której swoją drogą pisałem w poprzednim wpisie na blogu.

2013-06-09_150347

Ostatnimi czasy Hideo Kojima, ojciec serii Metal Gear Solid nie rozpieszczał nas. Mieliśmy do czynienia jedynie z produkcjami na przenośne platformy, bądź reedycjami powstałych już gier, chociażby wydane na PS3 oraz X360 Metal Gear Solid: HD Collection, w skład którego wchodziło MGS 2, MGS 3 oraz MGS Peace Walker. Osobiście sam przeszedłem od nowa wszystkie części w podbitej rozdzielczości i znów przypomniałem sobie, czym stoi jedna z najlepszych serii w historii gier wideo. Dodatkowo wydana została odświeżona wersja MGS 4, która zawiera m.in. wsparcie dla trofeów oraz parę pomniejszych dodatków. W drodze jest również Metal Gear Solid: The Legacy Collection, która zawierać będzie wszystkie do tej pory wydane części, włącznie z pierwszą, niemniej tylko w postaci kodu do pobrania z Playstation Network. Szczerze powiedziawszy liczyłem na totalne odświeżenie tej jakże kultowej gry. Dla przypomnienia w MGS 4, w jednym z epizodów mogliśmy przechadzać się po bazie Shadow Moses, co stanowiło nie tylko o ciekawym pomyśle na urozmaicenie rozgrywki, ale było również, nostalgicznym powrotem do lat młodości wielu graczy. Świetny pomysł, więc mam nadzieję, że Kojima kiedyś pójdzie tym tropem i zaserwuje nam pierwszego MGSa w prawdziwym HD.

2013-06-09_150726

 

Ta sytuacja ma się zmienić z nadchodzą wielkimi krokami, kolejną grą z serii, mianowicie Metal Gear Solid 5, czy jak nazywa ją Kojima MGS V. Produkcja oparta jest o nowy, nowatorski silnik FOX Engine, który pozwoli na generowanie otwartych przestrzeni z niebywałą dokładnością. Jak podkreśla ojciec serii, pozwoli to docelowo na odmienne podejście do rozgrywki i redefinicję tego, czym jest seria MGS. Dodatkowo gra ma być rozbita na dwie produkcje. W pierwszej kolejności będziemy mieli do czynienia ze swoistym prologiem pod nazwą MGS V: The Phantom Pain, a następnie z pełnoprawną kontynuacją, czyli po prostu MGS V. Kojima stwierdził bowiem, że swoista epizodyczność potrafi lepiej przekazać historię gry, tak jak ma to miejsce chociażby w hicie firmy Telltale Games: The Walking Dead. Moim zdaniem jest to świetny sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy przez firmę, ponieważ de facto sprzedają ten sam tytuł dwa razy, ale Kojimie jestem w stanie to wybaczyć. Zmianie ulegnie nie tylko silnik gry, ale również jej klimat. Hideo zapowiada bardziej poważne podejście do postaci Snakea (czyt. Big Bossa), a sama gra będzie poruszała takie tematy jak zemsta, tym samym narzucając o wiele mroczniejszy klimat. Akcja gry będzie miała miejsce w 1984 roku, zatem po wydarzeniach z Peace Walker, a sam Big Boss ma 49 lata. Ten stan przeważył na decyzji Kojimy, odnośnie aktora, który użyczy głosu głównemu bohaterowi. Dla przypomnienia zawsze był nim David Hayter, który stał się ikoną serii, a wielu graczy nie wyobraża sobie gry bez niego. Niemniej Kojima jest innego zdania i ku zdziwieniu wszystkich fanów wprowadza nowego aktora, który wcieli się w postać Snakea, a jest nim… Kiefer Sutherland! Aktor znany głównie z roli Jacka Bauera z serialu 24 godziny. Jak sam podkreśla jest w zbliżonym wieku do Snakea, zatem charakterystyka głosu bardziej odpowiada jego postaci, niż w przypadku Haytera. Dodatkowo aktor podkreśla, że do tej pory nie brał udziału w tak dużej produkcji i choć sam nie jest graczem, bądź fanem gier wideo, to i tak słyszał o grze MGS, co świadczy o jej kulcie i magii.

2013-06-09_150556

Niestety nie przedstawiono nowego filmu z rozgrywki co było dużym zawodem, niemniej Konami zapowiada, że więcej materiałów pojawi się już na samym E3, czyli 10 czerwca. Czekamy! W międzyczasie zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu, w którym Kojima i Sutherland opowiadają o produkcji MGS V:

Kolejnym elementem prezentacji była kontynuacja gry Castlevania: Lords of Shadow, czyli po prostu Castlevania: Lords of Shadow II. Gracz wcieli się w postać Draculi, a sama rozgrywka będzie miała miejsce nie tylko w pradawnych, gotyckich ruinach, ale także w naszej rzeczywistości. Gra opowiada historię Draculi, postaci, która boryka się z duchowymi problemami: wiecznym życiem, a wspomnieniami o byciu śmiertelnikiem. Taka tematyka jest bardzo interesująca oraz prezentuje ambitne podejście do tematu wampirów oraz Draculi. Na zaprezentowanym filmie z gry widać walkę nie tylko z siłami zła, ale również dobra. Jak widać książę wampirów nie ma lekkiego życia i musi wszystkim pokazać, na co go stać. Sama gra funkcjonować będzie na zmodyfikowanym silniku z pierwszej części, czyli Mercuryengine. Graczowi oddana zostanie jednak większa swoboda w eksploracji świata oraz zapowiedziano dynamiczną kamerę, co oznacza koniec statycznego i odgórnie narzuconego widoku. W grze, swojego głosu ponownie użyczy Patrick Stewart oraz inni znani aktorzy. Sama gra zostanie wydana na PS3, Xbox 360 oraz PC. Znowu potwierdza się teza o dywersyfikacji dochodu dla twórców gier oraz dobrych czasach dla fanów poczciwych blaszaków.  Moim zdaniem przedstawienie Draculi jako postaci z krwi i kości jest genialnym podejściem do tematu oraz odejściem od utartych schematów. Zapraszam do obejrzenia pełnej, kilkuminutowej prezentacji gry:

Zapis całego nagrania, włącznie z rzeczonymi wypowiedziami oficjeli Konami możecie zobaczyć pod tym adresem. Osobiście, nie mogę się doczekać 10 czerwca, gdy poznamy nowe szczegóły odnośnie kontynuacji serii Metal Gear Solid, ale także innych wielkich produkcji. Na pewno będę Was o tym notyfikował na bieżąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz